Bilgisayar Teknolojileri Bölümü

Hakkında

Bilgisayar Teknolojileri Bölümü (Bilgisayar Programcılığı Programı ve Bilgisayar Teknolojisi Programı), bilgi teknolojileri konusunda endüstrinin ihtiyacı olan ara eleman yetiştirmeyi amaçlar. Böyle bir programla endüstrinin ihtiyaç duyduğu donanım ve yazılım projelerinde çalışabilecek, gerektiğinde araştırma-geliştirme yapabilecek kişilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Programda başlıca, donanım, sistem ve bilgisayar ağları ve yazılım mühendisliği konularına önem verilmiştir. Bu programdan mezun olan kişiler, endüstrinin ihtiyacı olan bilgi teknolojileri konusunda donanım ve yazılım geliştirecek özelliklerle donanmış olarak ülkemiz işgücüne katkıda bulunacaklardır. İlk yılda öğrenciler, donanım, algoritma ve teorik konularda dersler, daha sonra görsel programlama, internet programlama gibi dersler alarak sistem ve bilgisayar ağları konularında gerekli bilgi ve becerileri kazanmış olacaklardır.

Genel Bilgi

Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Adıyaman Üniversitesi Besni Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılından itibaren hizmet vermeye başlamıştır. Bölüm, gerek kamu, gerekse özel sektörde faaliyet gösteren bürolara nitelikli ara eleman yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Bu bölümden mezun olan öğrenciler; büro hizmetlerini başarı ile yürütebilecek, yöneticiye en yakın kişi konumunda olması nedeniyle insani ilişkileri gelişmiş, halkla ilişkiler konusunda yetenekli ve büro araç ve gereçlerini etkin şekilde kullanabilecek yeterliliği kazanmış olacaktır. Ayrıca bölüm mezunu öğrenciler KPSS sınavı ile kamu kurumlarına atanabildiği gibi, özel sektörde de geniş bir çalışma alanı bulunmaktadır.

Kabul Koşulları

Öğrencilerin, lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenen şartları yerine getirmesi gerekir. Programa, ÖSYM tarafından yapılan sınav sonuçlarına göre yerleştirme yapılmaktadır. 

Mezuniyet Koşulları

Programın ders planına yer alan zorunlu ve seçmeli derslerden 120 AKTS olacak şekilde 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve yaz stajını başarıyla tamamlayan öğrenciler mezun olacaklardır. Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler “Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanı Ön Lisans Derecesi” almaya hak kazanırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Ön Lisans

Program Profili ve Üst Derece Programlarına Geçiş

Program ders planına göre dersler teorik ve uygulamalı şekilde verilmektedir. Genel anlamda Büro Yönetimi, Yönetici Asistanlığı, Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları, Hukuk, gibi teorik derslerin yanında Klavye Teknikleri, Bilgisayar Büro Programları gibi uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Ayrıca 30 iş gününü kapsayan zorunlu staj sektörde yapılmaktadır. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz Dikey Geçiş Sınavı ile Fakültelerin,

  • Halkla İlişkiler
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • İşletme Bilgi Yönetimi
  • Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
  • Sağlık Yönetimi
  • Sağlık İdaresi
  • Yönetim Bilişim Sistemleri

gibi bölümlere devam etme hakkını kazanabilmektedirler.

İş Olanakları

Özel sektör veya kamuda büro yöneticisi, yönetici asistanı, sekreter, gibi tüm büro ve ofis faaliyetlerinde ara eleman olarak iş imkânı bulabilmektedirler. 

 

Program Çıktıları

  1. İş hayatında ara eleman seviyesinde, genel kültür, temel hukuk ve ticari hukuk, sosyal güvenlik ve iş hukuku bilgisine sahiptir.
  2. Genel matematik bilgilerini bilir ve analitik düşünce yeteneğine sahiptir.
  3. İşinin gerektirdiği asgari seviyede işletme yönetimi bilgisine sahiptir. Bir işletmede yönetim tarzı, organizasyon yapısı, çalışma ilkeleri konusunda yeterli derecede bilgilidir.
  4. Kurumların ev sahipliğinde gerçekleşecek olan ulusal yada uluslararası organizasyonları planlar, rezervasyon, duyuru, ağırlama ve uğurlama gibi görevleri yerine getirir.
  5. Kurumun merkezinde görev yapan bir çalışan olarak kurumsal iletişimi etkili bir biçimde yerine getirebilir.
  6. Kurum içi toplantıların organizasyonunu gerçekleştirebilir, (toplantı yerinin seçimi, düzenlenmesi, katılımcılara duyurulması, ilgili dokümanların toplantı öncesi yönetici ve katılımcılara sunulması, yöneticinin ihtiyaç duyacağı bilgi ve belgelerin hazırlanması, toplantı tutanağının hazırlanması, toplantı kararlarının katılımcılara duyurulması vb.)
  7. Çağdaş büro ortamlarında gereksinim duyulan teknolojiyi rahatlıkla kullanabilir.
  8. Çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanabilirler.
  9. Alanına hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir.
  10. Sosyal yaşamda ortaya çıkabilecek hukuki problemleri çözümleyebilir.
  11. Özerk, bağımsız ve kısmen kamu yönetimi olan kurumları tanımak ve ilişkileri inceleyebilir.

 

Program Ders Kataloğu

 

1.Yarıyıl Ders Planı

Ders Kodu

Ders Adı

T+U+L*

Zorunlu/Seçmeli

AKTS*

AİİT 101

ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I

2+0+0

Zorunlu

2

BHS 101

GENEL İŞLETME

2+1+0

Zorunlu

3

BHS 105

KLAVYE TEKNİKLERİ I

2+1+0

Zorunlu

4

BHS 107

BÜRO YÖNETİMİ

3+0+0

Zorunlu

4

BHS 111

BİLİMSEL ARAŞTIRMAYA GİRİŞ

2+0+0

Zorunlu

2

BHS 115

GENEL EKONOMİ

3+0+0

Zorunlu

3

BHS 117

MATEMATİK

2+1+0

Zorunlu

4

BHS 119

GENEL HUKUK BİLGİSİ

2+0+0

Zorunlu

3

TD 101

TÜRK DİLİ I

2+0+0

Zorunlu

2

YD 101

YABANCI DİL I

2+0+0

Zorunlu

3

2.Yarıyıl Ders Planı

Ders Kodu

Ders Adı

T+U+L

Zorunlu/Seçmeli

AKTS

AİİT 102

ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II

2+0+0

Zorunlu

2

BHS 102

TOPLANTI ve SUNU TEKNİKLERİ

3+0+0

Zorunlu

4

BHS 104

BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARI

3+1+0

Zorunlu

4

BHS 106

ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI

2+1+0

Zorunlu

4

BHS 108

İŞLETME BECERİLERİ GRUP ÇALIŞMASI

2+0+0

Zorunlu

3

BHS 110

KLAVYE TEKNİKLERİ II

2+1+0

Zorunlu

4

BHS 112

AHİLİK VE MESLEK ETİĞİ

2+0+0

Zorunlu

4

TD 102

TÜRK DİLİ II

2+0+0

Zorunlu

2

YD 102

YABANCI DİL II

2+0+0

Zorunlu

3

3.Yarıyıl Ders Planı

Ders Kodu

Ders Adı

T+U+L

Zorunlu/Seçmeli

AKTS

BHS 201

KAMU VE ÖZEL KESİM YAPISI

3+0+0

Zorunlu

3

BHS 203

İŞ ORTAMINDA PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI

3+0+0

Zorunlu

5

BHS 205

TEKNOLOJİ KULLANIMI

2+1+0

Zorunlu

3

BHS 207

MESLEKİ YAZIŞMALAR

2+1+0

Zorunlu

5

BHS 209

YÖNETİM VE ORGANİZASYON

2+0+0

Zorunlu

4

BHS 211

HALKLA İLİŞKİLER

2+0+0

Zorunlu

2

ST 201

STAJ I

0+0+0

Zorunlu

4

SEC-1

SEÇMELİ DERS HAVUZU(2 DERS SEÇİLECEK)

2+2+0

Seçmeli

20

SKS

ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS (1 DERS SEÇİLECEK)

1+1+0

Seçmeli

20

Seçmeli Dersler

BHS 215

DİKSİYON

1+1+0

Seçmeli

2

BHS 217

MESLEKİ YABANCI DİL I

1+1+0

Seçmeli

2

BHS 218

MESLEKİ YABANCI DİL II

1+1+0

Seçmeli

2

BHS 220

GİRİŞİMCİLİK

3+1+0

Seçmeli

4

BHS 222

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ

3+0+0

Seçmeli

4

BHSZ 224

BİLGİ OKURYAZARLIĞI

2+0+0

Seçmeli

4

4.Yarıyıl Ders Planı

Ders Kodu

Ders Adı

T+U+L

Zorunlu/Seçmeli

AKTS

BHS 202

YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI

3+0+0

Zorunlu

4

BHS 204

DOSYALAMA VE ARŞİVLEME

2+1+0

Zorunlu

4

BHS 206

İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU

2+0+0

Zorunlu

2

BHS 208

BİLGİ YÖNETİMİ

2+0+0

Zorunlu

2

BHS 210

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

2+0+0

Zorunlu

2

BHS 212

VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ

2+1+0

Zorunlu

3

BHS 216

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

3+0+0

Zorunlu

3

ST 202

STAJ II

0+0+0

Zorunlu

4

SEC-1,

SEÇMELİ DERS HAVUZU(2 DERS SEÇİLECEK)

4+2+0

Seçmeli

12

Seçmeli Dersler

BHS 218

MESLEKİ YABANCI DİL II

1+1+0

Seçmeli

2

BHS 220

GİRİŞİMCİLİK

3+1+0

Seçmeli

4

BHS 222

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ

3+0+0

Seçmeli

4

BHS 224

BİLGİ OKURYAZARLIĞI

2+0+0

Seçmeli

4

* T: Teori U: Uygulama L: Laboratuvar AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi

 

Size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. Kişisel verilerin işlenmesine yönelik Aydınlatma Metni'ne ulaşabilirsiniz.